Prohledat tento blog

středa 26. června 2013

Absolvovali jsme: Škola šití - začátečníci

Již delší dobu jsem zvažovala nějaký kurz šití. K plnému rozhodnutí mě přiměla návštěva „Oprav oděvů“, kde jsem si chtěla nechat vyměnit zip u kalhot. Postarší paní mi řekla, že to bude stát 50 Kč (tak málo?), a že si mám přijít za měsíc (tak dlouho?). V duchu mi problesklo, že bych dala i dvakrát tolik, jen kdyby to bylo dřív. No nedalo se nic dělat, zip jsem si nechala spravit, a aby se tato situace neopakovala, definitivně jsem se rozhodla pro zápis do školy šití.
Na internetu jsem nejdříve udělala průzkum kurzů v Praze. Našla jsem jich hned několik, většinou do 10 000 Kč, ovšem při bližším zkoumání jsem zjistila, že některé trvají jen pár měsíců. Proto jsem se ve finále rozhodla pro Školu šití pod vedením paní Čihákové, jejíž kurzy trvají celý rok (10 měsíců) a poměr délka x cena se tak jevil jako jasně nejvýhodnější.

V září jsem nastoupila na první hodinu, která trvala celé tři hodiny (jako každý následující týden) a těšila se, co se bude dít. Na úvodních hodinách jsme se učili (to měkké i není náhoda, měli jsme v kurzu i jednoho muže) základní ruční stehy, později se začali seznamovat se šicím strojem a za nějaký ten měsíc i s overlockem (který velmi brzy přibyl i v mé strojové sbírce). V průběhu roku jsme postupně dělali různé vzorečky, které nám postupně začali plnit šanony, a naše nadšení vzrůstalo. Přes záševky a šití jednoduchých stehů jsme se postupně probrali až k šití všemožných zipů (do té doby mě ani nenapadlo, kolik možností všití zipů existuje), pásků, kapes, manžet, límců atd. Před Vánoci jsme začali šít první oděv, a sice sukni. Každý si přinesl svůj návrh a látku, a mohlo se začít. Trpělivá Johanka (naše paní učitelka) nám radila, co udělat s každým centimetrem látky, aby bylo dílo ve výsledku alespoň trochu nositelné. Obavy nebyly absolutně na místě a chvíli po Vánocích jsme mohli postupně začít propukat v salvy nadšení z prvního díla. V tu dobu už se z naší sestavy švadlenek stala fajn parta a středeční dopoledne se tak začaly stávat mými oblíbenými. Z naší každotýdenní drbárny se dokonce zrodilo nejedno přátelství, ale proč to říkám. Právě zde jsem se seznámila se Zuzkou, se kterou jsme vytvořily nejen tyto stránky, ale i ty facebookové a už teď je jasné, že naše plány sahají ještě dál (můžete se těšit). Ale zpět k tématu. Jak jaro plynulo, vrhli jsme se postupně na šití druhého díla – halenky. To už byl tvrdší oříšek, ale i tak jsme opět všichni na výbornou postupně zvládli. Jelikož tempo každého jednotlivce bylo různé, ty co skončili dříve, si mezitím dělali různé vzorečky (sámky, další typy kapes, různé ozdůbky atd.). Komu ve finále zbyl čas, měl ještě možnost si ušít kalhoty. Jelikož jsem na kalhoty nesehnala patřičně přesvědčivou látku, rozhodla jsem se pro další halenku. A jeden se nenadál a byl tu konec června. 

(holky v akci)


                                                   (vzorečky v šanonu)

Takže sečteno podtrženo, za jeden rok jsme se naučili šít nespočet všemožných kapes, zipů, manžet, límců, rukávů, pásků, ozdob, ušili jsme si sukni, halenku, kalhoty (já druhou halenku), a v neposlední řadě poznali super lidi. Už teď se těším na září, jelikož většina z nás se přihlásila i na kurz pokročilých, který bude jistě neméně zajímavým, už jen proto, že je zakončen závěrečnou zkouškou před odbornou komisí s možností získat kvalifikační osvědčení s celostátní platností (a to už se počítá). Tak uvidíme za rok. Už teď je ale jasné, že ten zip u kalhot už si napříště bezpečně spravím sama J

Pokud nad podobným kurzem přemýšlíte, prý jsou na příští rok (od září) ještě nějaká volná místa! Více tady: http://www.skolasiti.cz/

A tady na ukázku moje výtvory:


Tak zase příště! 
Radka

Žádné komentáře:

Okomentovat